2011. május 5., csütörtök

Michael Jackson cake

Van egy nagyon kedves, aranyos, hihetetlenül tehetséges művész az életemben, akitől sok támogatást és szerencsére tanácsot is kapok... ő Barbara az én fogadott unokatesóm!!!! Ezt a tortát neki ajánlom! :))
A konhyai pulton már gyülekeztek a hétvégi torta alapok, amikor befutott egy sms -egy másik kedves művész emberkétől... :)- reménykedtem, hátha a mondat végén egy igazán "kihívásos" torta szerepel... és... IGEN! Ki tudna nemet mondani egy Michael Jackson tortára????

Könnyed vizes piskótát sütöttem, amit citromkrémmel ízesítettem:
1csomag vaníliás puding
2 citrom reszelt héjja
1 citrom leve
3dl tej
7-8 ek cukor
1 csomag vaníliás cukor
3dl Hullala

Pudingport elkeverjük a cukrokkal, apránként hozzáadjuk a tejet, forralásig főzzük. Tűzről levéve belereszeljük a citromok héját és belefacsarjuk az egyik citrom levét. Hagyjuk kihűlni... Ezidő alatt felverjük a tejszínhabot. Mikor már kihűlt a pudingunk botmixerrel áttörjük, amikor csomómentes apránként és óvatosan összeforgatjuk a tejszínhabbal (nem géppel).

A krémet habzsákba kanalaztam, majd betöltöttem a piskótát. A K2 alá általában a krémből szoktam kenni... most is így tettem... majd burkoltam a tortát.
És... elérkezett a pillanat...  kezdődhetett a várva várt alkotás!!
Kinyújtottam a K2-t és ovális formát vágtam belőle. Előkészítettem a kellékeket: fekete festék, pici edénybe (most pálinkás poharat használtam) víz, 0-s ecset, papírtörlő... és a LAPTOP!!!
 
Minden készen állt, hogy kicsi Picasso-vá váljak! :D
Azt azért elárulom, hogy az első próbálkozásom a kukában landolt, rá kell érezni a festék és a víz arányára... az apró részleteknél és a vékony vonalaknál pedig még a 0-s ecsetet is nagynak találtam...
 Kb. fél éve készítettem már egy festett tortát... az is Michael volt, csak Jordan a vége :)) Akkor még nem volt blogom, uh. mutizom:
Akkor is imádtam ezt a festős tehnikát... sokkal személyesebbnek és kreatívabbnak... egyszóval jobbnak tartom mintha ostyára nyomtattam volna a képet... (persze vannak kivételes esetek... a hétvégi tortámmal én is erősíteni fogom a kivételt... :))
Számomra hihetetlen, de a tortadekorálással rekord idő alatt elkészültem... kb. 2-2,5 órát igényelt a burkolás, festés, és a tortaszegélyhez a fekete  szín begyúrása!
Tűkön ülve vártam a lányaim reggeli ébredését... Lili hercegnőm igazi Jacko rajongó (2,5 éves kora óta megtudja különböztetni a többi zenétől...:) és az első tánclépései a "Moonwalk" volt :) ) tehát remegő kézzel mutattam az éjszakai tortatermést... remélvén hogy nemcsak én, de a 4 évesem is Jacksont látja a tortán :))) Figyeltem a szemét... FELCSILLANT és az egész utca hallhatta: "Mummy, ez Michael Jackson!!!!!" Ugrált, sikongatott, percenként ki kellett venni a hűtőből a tortát, hogy mégegyszer, "utoljára" megnézze... :))))
Lehet következő projectként beszerzek egy festőállványt... ???!!! :D
Mindenesetre nagyon szeretnék még sok sok ilyen tortát készíteni!!!

9 megjegyzés:

  1. Na ez az ami nekem nem megy, sajnos! Gyönyörű lett a torta, nagyon de nagyon ügyes vagy!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól sikerült, gratulálok hozzá! Az én lányaim is így tudnak lelkesedni egy nekik tetsző tortáért. :)

    VálaszTörlés
  3. Olyan nagyon ügyes vagy!
    Én is nézegetem, még egyszer és még egyszer! Az ilyen festéshez jó a wiltonos paszta? Én egyszer próbáltam festeni, 3 mm-es biliárdgolyókat... olyan élmény volt, hogy azóta még nem is próbálkoztam újra :)

    VálaszTörlés
  4. Nem csak gyönyörű, de nagyon finom is volt!:) Köszönöm!!!
    (Természetesen Michaelt nem volt szívünk megenni:))

    VálaszTörlés
  5. huha! Milyen tisztelet! Köszönöm szépen Andi! Nem is gondolttam hogy enyire merész müvészlélek vagy! Haj rá tovább...Nos van egy pár ötletem: 1) hogyan lehet bár milyen rajzot könyen lemásolni...lgalább is a konturokat. és még talán jó ötlet lenne mondjuk egy Modrian vagy Matisse vagy Klimpt tortát elökésziteni...Pont evvel a technikával...vagy talán méssal...ehez te jbbaen értesz...Nos nézz meg ezt a MAtisse festményt és majd lehet hogy további ötleteid lesznek! (plusz ajánlot meggnezni a Matisseról szólo BBC dokumentum filmet amit az iskolám FB profijában találod...Köszönöm mégegyszer. egészen tó! http://www.google.com/imgres?imgurl=http://2.bp.blogspot.com/_AUx-bByQw-s/TGSYJI9DgdI/AAAAAAAABGE/DwL8fGPe7oA/s1600/matisse-gerbe.1173112658.jpg&imgrefurl=http://paulcumes.blogspot.com/2010/08/matisse.html&h=474&w=610&sz=63&tbnid=6PLbIIJ8bdjddM:&tbnh=106&tbnw=136&prev=/search%3Fq%3Dmatisse%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=matisse&hl=en&usg=__VgMQW6IamQR_1scHTWPzDP8VaDo=&sa=X&ei=wyjFTcnYAoqBOo_YlaMI&sqi=2&ved=0CEkQ9QEwBA

    VálaszTörlés
  6. Kati, Angi, Dia! Köszönöm!
    Gabi! Wilton fekete pasta festékkel festettem. Vízzel hígítottam,talán alkohollal még jobb lett volna... csak elfogyott... nehéz volt a megfelel arányra ráérezni, de utána már "magától rajzolt a kezem" :)
    Bambi! Azért egy Michael Jackson nem egy Matisse... :)) Nagyon jó lenne ilyen tortákat készíteni... csak kár, hogy a 2,3,4,5 évesek előnyben részesítik Eperkét és Hello Kitty-t :D Ezért várom már a szülinapod!!!! Úgy készítenék neked vmi igazán művészien különlegeset!!! ;))

    VálaszTörlés
  7. Valentina! Nagy kő esett le a szívemről... ami midig megszakad egy kicsit :) amikor elviszik a tortát tőlem... :( De kárpótol a visszajelzés, hogy tetszett és ízlett! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  8. Mindig is mondtam, hogy nagyon ügyes Vagy Drága Hugicám, és tessék napról, napra, hétről, hétre bizonyítod. Csak fogom az állam a gyönyörű munkáidat látva, na meg a hasam amikor a családi finomságaidat kóstolom és nem bírom abba hagyni. Puszi, csak így tovább!!!Nagyon büszke vagyok Rád!!!

    VálaszTörlés