2011. május 24., kedd

Pelenka torta / Nappy cake / Diaper cake

Hónapról hónapra járunk baba bemutató látogatásokra... ebbe a korba léptünk... :)), ismerősöknél, barátoknál és persze a családban... sokfelé jár mostanság a gólya. Eleinte rágódtam, vajon milyen tortát lehetne ilyen alkalomra készíteni... hmm... az ünnepelt újszülött ugye nem eszik tortát... az anyuka valószínűleg szoptat, uh. nem eszik tortát... tehát a két ünnepelten kívül apukának és magunknak készíteném az édességet... nem biztos hogy a legtalálóbb ajándék... :)
Emlékszem 9 éve született az egyik barátunk kislánya... férjemmel elmentünk ajándékot vásárolni és miközben én éppen kezdtem elveszni a felhúzható, forgó, zenélő, világító, pihe-puha édes játékok és a gyönyörűbbnél gyönyörűbb kisruhák és kiscipők között... megkérdezte a párom, hogy miért nem veszünk inkább pelenkát ajándékba?? Arra biztosan szükségük van! Akkor megbotránkoztam az ötleten, de most őszintén... pihe-puha cuki-muki édes vmi, vagy egy csomag pelenka??? Ki tudná a pelenkát választani??? ... hááááát... a 9 évvel öregebb énem... az a nő aki már anyuka!!! És átélte a túl kicsi, túl nagy, van már belőle 10, fölösleges, apró alkatrészekkel teli, nem a mi ízlésünk... és hasonló gondolatok kavalkádját a fejében. Persze akkor, anno -miattam- végül mi is játékot és kiscipőt vittünk ajándékba, napjainkban azonban -hogy a férjemnek is igaza legyen, és én is aranyosat és különlegeset adhassak- PELENKA TORTÁT szoktunk vinni!!!!! :))
Youtube-on találtam rá. Több fajta tekerési és kötési lehetőség van.. ITT egy link és MÉG EGY.
A képzeletek netovábbját viszont ITT találod... Természetesen külföldön ezeket a "pelenka tortákat" már üzletekben lehet rendelni... akár katalógusból kiválasztva a formát színeket, játékokat...
A pelenkát egyesével feltekerjük, majd befőttes gumival egyesével és többed magával is összegumizzuk. Én papír tortatálcára szoktam készíteni (így könnyen tudom követni a kör formát). Azért apró "cuki-muki" :) ajándékokból bevásárolok (cumi, csörgő, esetleg egy kis plüss állatka) vmint babazoknikból (amikből szép rózsákat lehet készíteni - erről a filmet ITT találod). Mindig külön figyelek a higiéniára hiszen újszülött baby-é lesz a "torta"... szörnyű felvételeket lehet találni a youtube-on a témában... na azokat a pelenkákat biztosan nem adnám a gyerekemre... A díszítés felhelyezésénél se feledkezzünk meg róla, hogy kinek is készítjük a "tortát". Ragasztópisztoly helyett inkább szorosan nyomkodjuk a pelenkák közé az apróságokat, vagy használjunk facsipeszt vagy biztosítótűt (erre azonban külön hívjuk fel a szülők figyelmét!)
Nagyon hálás ajándék... mindenki elájul a látványtól, és ennél hasznosabb dolog nem létezik egy újszülött számára... nem utolsó szempontból pedig aranyos és kreatív egyszerre... amitől az ajándékozó család női tagja is úgy érzi tökéletes ajándékkal köszöntik a legifjabb családtagot... baráttagot... :)
 Ez a legelső pelenka tortám volt... a többit csak telefonnal fényképeztem (nem gondoltam, hogy vha is lesz blogom és erről írok majd benne... :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése