2011. július 19., kedd

Napozó sellő Barbie torta / Mermaid Barbie cake

Se laptop, se internet... Így aztán nem egyszerű blogot írni! Na, de itt vagyok és mutatom közelebbről is Lili névnapi zsúros, tengerpartos, sellő Barbie-s tortámat. Manókámat már jóval a zsúr előtt elkezdtem kérdezgetni, hogy milyen tortát szeretne. Egyértelműen Barbie volt a válasz. Elmentünk hát a játék boltba, hogy kiválassza a torta főszereplőjét. Meglepődtem, hogy sellő Barbie-t választott, de örültem is neki, mert a szokványos "Barbie a szép ruhában" tortához most vhogy nem volt kedvem... Elkezdtem hát keresgélni, ötletet meríteni a neten, de mindegyik sellős tortánál egy sziklán csücsült a kerek torta közepén a Barbie lányka. Mivel ilyet már készítettem Lilinek most másképpen szerettem volna megoldani a feladatot... Így történt, hogy egyik este kitaláltam a tengerpartos, napozós sellő Barbie tortát.
Belsejére a kérés RÓZSASZÍN volt :)) majd hozzá tette a kisasszony, hogy Eperkés rózsaszín legyen... Akkor még teljesíthető volt a "megrendelés"... azóta sajnos (azaz szerencsére) kiderült, hogy rengeteg ételre -többek között eper, tej, tojás, cukor...- allergiásak a hercegnőim, így a családi sütögetések mostantól feladják majd a leckét... Na de térjünk vissza a tortához.
Vizes piskótát készítettem. Minden sütés alkalmával kísérletezek, a vizes piskóta receptemet pedig már megszámolni sem tudom mennyi tortánál választottam... megszámolhatatlan változatban. A zsúron az egyik anyuka méregette a piskótámat, tanakodott, vajon odaégett-e :)), vagy talán mézet tettem bele??? A rejtély kulcsa a vaníliás cukorban rejlik. Íme a 865milliomodik :) vizes piskóta kísérletezésem receptje:
Hozzávalók:
4tojás
9ek víz
130g liszt
100g cukor
30-50g vaníliás cukor (ez a "titka" a színnek és az íznek)
1cs. sütőpor
csip. só

A tojásokat két mély tálba külön választjuk. A fehérjéhez hozzá mérünk 4ek vizet és nem túl kemény habot készítünk belőle. A sárgájához 5ek vizet adunk és kanállal összekeverjük. Majd jöhet a liszt, cukor, van. cukor, só és a sütőpor. Először kanállal majd robotgéppel összedolgozom. Sűrű krémet kapunk, ehhez adagoljuk apránként a fehérjét. Kanállal, vagy fakanállal dolgozzuk össze a két elegyet, a legvégén azért robotgéppel legalacsonyabb fokozaton át szoktam keverni, majd öntöm a kivajazott, sütőpapírral bélelt tortaformába és behelyezem a 160 C-ra előmelegített sütőbe. A van. cukornak köszönhetően a színe barnásabb lesz, az íze pedig... teljesen más. A legtöbb piskótának szinte nincs is íze... én azt szeretem a tortában/ételben, ha egyszerre többféle különböző ízt érzek a számban. Hát ennél a piskótánál így van. Érzed a piskóta karamelizált cukor ízét, a tölteléket és az együttesen alkotott ízt... Most a legnagyobb tepsiben készítettem el a torta alapját. Ehhez 4x adagot használtam.

Az "Eperkés rózsaszín" krémet pedig egy hirtelen ötlettől vezérelve így készítettem:

Hozzávalók (normál tortához):
1cs. epres pudingpor
6ek. cukor
3,5dl növényi tejszín
250g friss eper
+ 4dl növényi tejszín

A pudingport elkevertem a cukorral, majd apránként hozzá öntöttem a tejszínt (3,5dl). Csomómentesre kevertem, majd addig főztem, míg forrni nem kezdett. Levettem a főzőlapról, kihűlés után hűtőbe tettem 2-3 órára. Ezalatt megmostam, feldaraboltam, lecsepegtettem az epret és elkészítettem a kemény tejszínhabot. A lehűtött pudingkrémet botmixerrel átdolgoztam, majd robotgéppel eleinte alacsony majd a legmagasabb fokozaton kevergettem (figyeljünk nehogy kicsapódjon a zsír!).

A kihűlt piskótát három felé vágtam (nem volt egyszerű), majd megkentem a tejszínes eperkrémmel. Erre pakoltam a ropogós eper darabokat (1kg-ot), majd a tetejére a tejszínhabot.
Piskótaréteg, majd ismét a puding és a tejszínhab eper nélkül. Kívülről tejszínhabbal húztam át, vékonyan.

Leburkoltam... nem volt könnyű, hiszen nagy is volt a torta és olvadt is a K2 ebben a melegben... Szerencsére ehhez a tortához nem volt lényeges a tökéletes borítás. Először a tengerparti részre, pontosabban a homokba írtam, hogy "Boldog névnapot", majd airbrushal festettem homok hatásúra. Ezután helyeztem fel Mermaid Barbie-t és a vizet. A babára gumikesztyűt húztam, nehogy kék legyen és megfújtam a tenger vizét is. Száradás után világos arany lüszterporral szórtam meg a homokrészt. A kiegészítőket (kagylók, csiga, teknős), már korábban elkészítettem, így azoknak csak a helyét kellett megtalálni a tortán.
Szórtam rá pár aranyra színezett csokit, cukorgyöngyből pedig kitettem a kis névnaposom betűit. Hercegnőmnek nagyon tetszett, bár lehet csak a Barbie miatt lelkendezett, hogy mihamarabb megkaphassa... :))
Nagy örömömre a gyerekek tányérjában sem volt maradék, és a torta az utolsó szeletig elfogyott! Igaz, voltunk is rá bőven...

7 megjegyzés:

  1. Hűha, micsoda tortát alkottál :) Nagyon tetszik, hogy nem az a sablon barbis torta készült el :) Boldog névnapot a lányzónak! Tetszik a vaníliás cukros recept, szerintem ki fogom próbálni. A kagylókat és a tekit mivel készítetted? Ügyi vagy!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű torta...nagyon tetszik.Nagyon ügyes!!!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű, és a gyereksereg is.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó minden apró ötlet a tortán, így adja ki az egészet! Mégegyszer gratulálok a kis hercegnőnek! :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű lett a torta, boldog névnapot a kislányodnak!
    Azon , hogy a torta mind elfogyott egyáltalán nem csodálkozom, biztos nagyon finom volt, meg aztán mint látom volt rá " vevő" bőven!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm! A névnapi jókívánságokat pedig Lili hercegnőm nevében köszönöm! :) Mimi! A kagylók és a teknőc 3D-s jégkockakészítővel készítettem. Szegedi cukrásznagykerben vettem pár száz ft-ért, de hipermarketekben is láttam már.

    VálaszTörlés
  7. Csorgott a nyálam ahogy néztem a képeket:))))a végeredmény is szuper lett!!!!

    VálaszTörlés