2011. július 11., hétfő

Némó torta másodszorra / Finding Nemo cake

Ismét Némó készült a konyhámban, ezúttal egy 2 éves kisfiú szülinapjára! A "megrendelő" -kedves jóbarátunk- a nagypapa volt! Az eddigi tortáim között találtak rá Némó első felvonásos kistestvérére...
Ide kattintva megtudod nézni.

Az ízesítés orosz krém volt.
Hozzávalók:
1cs. vaníliás pudingpor,
3,5dl tej,
4 ek cukor,
1 ek van.cukor,
2dl tejszín,
1ek zselatin,
1dl víz,
mazsola
A pudingpor, cukor, tej hozzáadásával pudingot főzünk. (Én a forró pudingba tettem a mazsolát.) 1dl vízben elkeverünk 1ek zselatint, felmelegitjük (nem forraljuk) majd hagyjuk hűlni. Felverjük a tejszínt (növényi). A kihűlt (de még folyós állagú) zselatint hozzákeverjük a tejszínhabhoz! -A zselatint csak állagjavításból használjuk, szinte bármilyen krémhez hozzáadhatjuk.Faragott tortáknál nagyon fontos egy biztos állagú krém!- A kihűlt pudingot botmixerrel törjük át (így lesz csomómentes, én a mazsolákat teljesen beledaráltam a krémbe... nagyon finom, intenzívebb mazsola íze lett) majd keverjük hozzá a tejszínhabos krémet. Ha csak egészben szeretnénk benne a mazsolákat akkor csak a végén, a kész krémbe tegyünk belőle.
Fontos, hogy a krém még nincsen készen! A zselatinnak meg kell kötnie, ezért ha faragott tortába töltjük, mindenképpen tegyük hűtőbe egy kis pihenőre...
A borításnál kitaláltam, hogy nem fehérrel, hanem sárgára begyúrt K2-vel burkolom és azt festem meg airbrush-al... Már fogtam a pisztolyt a kezemben amikor rájöttem... A sárgára begyúrt K2-t az életben nem tudom fehérre festeni!!! ... A halacskát telibe fújtam narancs színnel, majd fehér K2-ből rászabtam a fehér részeket. Végül a fekete csíkokat fekete Wilton gél festékkel,vizes ecset segítségével festettem fel! A yachtos tortámnál nagyon megtetszett a víz... Ezért Némót is vízben képzeltem el. Az óceánt most nem kékre gyúrt K2-ből alakítottam, hanem fehérből, airbrushal megfújva!!!! Bár színezhettem volna még egy kicsit, hogy sötétebb és intenzívebb legyen, de így is összehasonlíthatatlan a különbség!!
A tengeri csillag, csikóhal, kagyló figurákat már régen begyűjtöttem, így kapva kaptam az alkalmon, hogy végre használjam is őket... Még mielőtt bárki is arra gondolna méregdrága szilikonos formát használtam..... Hát nem... :) Ez nem más mint 3D-s jégkockakészítő forma... kb. 300ft volt. A tengeri herkentyűket kicsit hagytam száradni, majd airbrushal festettem "mesebelibbre". Utolsó mozzanatként még pár hínárt helyeztem Némó köré... De ekkor már nyílt is az ajtó, érkezett Jani bácsi, hogy vigye Némót a kis szülinaposnak! ... A lánykáim pedig ismét kérdően néztek rám, hogy már megint miért adom oda a tortát, miért nem ők kapják???...

9 megjegyzés:

  1. Juuu, nagyon aranyos lett! :-) Egyébként is szeretem Némót (még én is). És ezek a kis tengeri herkentyűk...milyen jó ötlet! Szuper jó lett! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól sikerült!
    Gratulálok hozzá :)

    VálaszTörlés
  3. Tök jó lett (ismét)! :))) A figurákat én is hasonló módon készítem, csak ez eredetileg gyurmaformázó szilikonvalami. Nagyon találékonyak a tortások!

    VálaszTörlés
  4. A mesét nem láttam, de alapból lenyűgöznek a bohóchalak. Tortából pedig nagyon édes! Szerintem profi vagy már Némó készítésből (is)!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű lett, a figura és a burkolás is! A tenger alatta zseniális ötlet, a fiam odalenne érte. Meg se mutatom neki, ne nyaggasson. :)

    VálaszTörlés
  6. Nem hasonlítgatnám az előzőhöz, mert mindkettő nagyon jó!! Ez csak a "körítés" miatt tetszik jobban. Már múltkor is tetszett a tenger, és nagyon jól mutat Némó alatt.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen! Kedves tőletek, hogy írtatok! :)

    VálaszTörlés