2011. augusztus 1., hétfő

Mummy szülinap / Birthday cakes

Húzom, húzom és csak húzom ezt a bejegyzést... Gondolván ha nem írok róla, nem is olyan feltűnő, hogy öregedtem egy évet... De itt most a torta a lényeg, uh. nem is mennék bele holmi 3X-es elmélkedésekbe... :)) Nem gondoltam volna, hogy ennyien kíváncsiak vagytok a szülinapi tortámra... :))) Csak ismételni tudom magam: Köszönöm, jól esik, hogy kíváncsiak vagytok! Tehát az igazi szülinapi tortámról azt kell tudni, hogy azon kívül hogy nekem készült, semmi közöm hozzá!! :( Le lettem ugyanis tiltva a sütésről... magamnak... :((  Így legalább hagytam némi meglepetésre esélyt a "meglepi" bulimon (mert hogy ilyenem is volt ám :)))) A tortát a Kati cukrászdából rendelte a férjecském. Információim szerint személyesen Popeye készítette. :)
Nyújtódeszka, nyújtófa, pogácsa szaggató:) és pogácsa:) került a torta tetejére! :)) Belül mit gondoltok milyen volt??? :) Trüffel krém meggy szemekkel!!! :D Finom volt, jó volt, teljesen más íze volt a krémnek, mint amit én készítek, de nekem nagyon ízlett! Legszívesebben abban a pillanatban a férjemnek szegeztem volna a millió egy kérdésemet a mi volt? hogy volt?-al, de másnap reggelig sikerült türtőztetni a kíváncsiságomat! :)) Jól tettem, mert vagy 1órás beszélgetés kerekedett ki a történetből... Nagyon meglepődtem!!! Szegeden ha forma tortát szeretnénk cukrászdából rendelni, szinte gondolkodás nélkül mindenki ennek a cukrászdának a nevét vágja rá!!! Életem párja egy barna hajú, kötényes cukrászlány tortát szeretett volna rendelni, sodrófával a kezében!!! :)))) De nem vállalták!!!! :((( Hmmmm...  Erre jött a "bé" verzió... emeletes kerek torta vmi cukrász, tortás jellegzetességgel a tetején... Igaz ami igaz, készítettem már pogácsát... nem is egyszer, ... de nem sokkal többször mondjuk négynél, ötnél... uh. nem igazán értettem Popeye miért szaggatta rá a pogácsákat... Ha nem is volt 100%-ig rám jellemző, azért persze hogy eltettem emlékbe nyújtófástól, mindenestől!!!!!!!! :))

A családi ünneplésre később került sor. Én (a lányok tej-cukor-tojás érzékenysége miatt) két tortával készültem. Hercegnőknek a lovacska
(mivel látták a blogger találkozós tortázásunk képeit, egyértelmű volt, hogy milyen tortát kérnek :)) - blogger taliról beszámoló mostmár tényleg hamarosan :))- Felnőtteknek pedig ezt a tortát készítettem!
Vizes piskóta, tejszínhab és eper krémmel. Kívül gyöngy lüszter, lila dekorációval és egy marcipán rózsával.

A lófej, természetesen tojás mentes piskótából készült, a tölteléke pedig rizstejes vanília krém volt.
Vanília krém tejérzékenyeknek:
Hozzávalók:
1cs. vaníliás puding
4dl rizstej
5-6 ek. cukor (én Xilit-et használtam... mivel a nagyobbik hercegnőm a cukorra is allergiás) :(
2dl növényi tejszín

Pudingot kikevertem a cukorral és a tejjel. Felforraltam, majd hagytam kihűlni és habzsákba töltöttem. Elkészítettem a tejszínhabot, azt is habzsákba töltöttem. Körkörösen a krémeket váltogatva betöltöttem a piskótát. Lányok, nagyon szeretik, ha így kerül a krém a tortába, mert amikor felvágjuk: "Nézd Mummy! Váltogatja a színét a krém!" :)) 

Finomítottam a paci faragásán, burkoltam, majd hosszú tanakodás után :)) kipróbáltam milyen lenne barnán a lovacska...
Mivel ez a lányok tortája volt, megígértem nekik hogy ők fejezhetik be a festést. Lili arany lüszterrel szeretett volna festegetni, uh. azt hígítottam és hagytam, hagy alakítsák át saját "ízlésükre" a pacit... :D

Tehát nemcsak években, hanem tortákban is gazdag szülinapom volt! Számot vetettem, tükörbe néztem és elmondhatom, semmi sem változott!!!! :))

12 megjegyzés:

  1. Boldog 30 születésnapot Kedves Andi/Mummy!!!

    A beszámoló a tortarendelésről kb. országos körkép:(

    VálaszTörlés
  2. Jaj de gyönyörű torták! Mind a három!
    De különösen a Tieid! :)
    Nagyon boldog születésnapot kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Isten éltessen nagyon sokáig! Szuper jó kis szülinapos beszámoló volt és szuper jó torták! A lovas is jó lett barnán is!!! Na meg a lányok által festett verzióban is! ;-)
    És az a lila mintás.... Meseszép!

    VálaszTörlés
  4. LA MULTI ANI!Multa sanatate ,fericire si putere de munca.De abea acuma simti ca esti femeie adevarata,dupa varsta de 30 de ani.Pupici.Superbe torturile ca deobicei.

    VálaszTörlés
  5. Boldog szülinapot Andi! Csodaszépek a tortáid, a kislányaid pedig egyszerűen tündériek! Nagyon aranyosak, ahogy kenegetik , szépítgetik a lovacskát!

    VálaszTörlés
  6. Boldog születésnapot neked is! :)))

    VálaszTörlés
  7. Mégegyszer heppi börszdéj! :)
    Kíváncsi voltam a tortádra, naná! Nyilván egy igazi cukrász nem fog tudni személyre szabott tortát készíteni! Egyébként anno azt az egész alakos ember tortát sem vállalták el, amit végül én készítettem el - csak deréktól felfelé vállalták volna, meg a személyes ismertetőjegyeket sem vállalták. No, de így is millió megrendelésük van! :)
    Szupijó lett a ló is, cuki a rózsaszín kantárral!
    A lila mintás torta is meseszép! :)))
    Ja, nagyon várom a bloggertalis beszámolótokat! :)))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon boldog születésnapot!!

    Egyetértek Jucival, sajnos ez így van!!
    De nincs gond míg az arcodon ott van az a boldog mosoly...a többi nem számít!!
    A férjed kitett magáért, a gyerkőcök meg tündériek!!!
    Kell ennél több??:):)

    VálaszTörlés
  9. Hűha, nagyon komoly tortát kaptál! Ilyen ügyes kis kuktákkal nem csodálom, hogy olyan szép lett a paci. :) Még sok ilyen boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
  10. Boldog születésnapot! Isten éltessen sokáig! :)

    Légy szíves nézz be hozzám, van egy kis meglepetésem :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szépen köszönöm a jó kívánságaitokat! Okki, köszönöm a díjat! :)

    VálaszTörlés