2011. március 12., szombat

Monogramos Bacardis torta

Vmi újat, mást szerettem volna sütni... Elszaladtam a boltba, gondolván megihlet majd egy gyümölcs, bonbon... akármi... Egyszercsak megláttam... Őt... Újság... Tortasztárok!!! Úúúúú... ez kell nekem... Finomabbnál finomabb receptek gyűjteménye! Nem tudtam választani, legszívesebben az összeset megsütöttem volna... azonban -sajnos- elég keményen szortíroznom kellett a tortákat... olyan hozzávalók kellettek ui. (pl. rebarbara, kókuszzsír, szárított kókusz chips...) amik az én kis konyhámban bizony hiánycikkek...Azt hiszem aktuálissá vált egy bio boltos shopping körút! Végül -kisebb átalakításokkal- a "Meggyes szív" elnevezésű tortát választottam...

Piskóta:
5 tojás
175g cukor
1cs van. cukor
csip. só
1cs. buiskuit-apart piskóta alap a Küchle-től (KIHAGYTAM!)
125g liszt
75g étkezési keményítő
1 púpos tk sütőpor

Tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. Sárgákat a cukorral, 6ek. vízzel, van. cukorral és a sóval habosra keverjük. Maradék száraz hozzávalókat összemixeljük, a sárgájás masszához adjuk, majd óvatosan összeforgatjuk a fehérjével. Előmelegített sütőben, légkeveréses funkción 180 C-on kb. 35 percig sütjük.

Töltelék: (a recept meggyel írja, én eperrel készítettem... kihasználva a multi mega hipermarketek egyetlen előnyét... miszerint lehetnek kint mínuszok, ők bizony szép pirosra érlelt multi mega hipernagy friss epreket árulnak a polcokon...:)
500g eper
4-6 ek Bacardi
citromlé
150g epres joghurt
400g tejszín (növényire cseréltem)

Az epret megmossuk, apróra feldaraboljuk, majd meglocsoljuk a citromlével és a Bacardival. Min. 30percet ázni hagyjuk. A tejszínhabot felverjük, majd beleforgatjuk a joghurtot és a lecsöpögtetett epret (én az eper Bacardis citromos levét kiskanállal ráöntöttem a piskótára + Bacardival). 
 Miután betöltöttem, forgótálcára helyeztem. A külső tejszínhabot a tálcát pörgetve simítottam el.
Piros,rózsaszín és fehér tejszínhabot habzsákokba tettem és kidíszítettem.Természetesen a monogrammal kezdtem, majd kidekoráltam a tortát.
Végül 2dl Bacardi  volt a tortában... többet kell belecsempész, mert egyáltalán nem lehetett érezni az alkoholt... :(

2 megjegyzés:

  1. Mi az újság pontos neve, és hol sikerült megvenned? (csak tortákról van benne szó?)

    VálaszTörlés
  2. Tortasztárok a címe! Negyed évente jelenik meg (szerintem)! Tele van gusztusosabbnál gusztusosabb tortákkal, receptekkel! Nem tortadekorálás, hanem receptes újság!

    VálaszTörlés