2011. február 14., hétfő

Micimackó torta

A tortáim között kutakodva fázisfotókat találtam az első 3D-s ülő Micimackómról... Nagyon megörültem...

Winnie the Pooh uraság egy édes kislány első születésnapjára készült. Citrom krémes volt a belseje, de mindegy lett volna mivel töltöm, ui. a kis ünnepelt nem nagyon engedett senkit sem a torta közelébe... láttam videót "Nóri és Mici találkozásáról". A tündérke csak puszilgatta és ölelgette (közben lefülelte... :))...

Emlékszem rengeteget keresgéltem jól faragható piskóta recept után a neten... minden tortázós háziasszonyt megkerestem és már kezdtem megijedni, hogy nem találok jó receptet és nem áll majd meg a Maci és... (szóval elkapott a sütés előtti pánikroham... :) amikor kaptam egy linket ( http://www.joyofbaking.com/PoundCake.html#ixzz0yT4kWx7t ) egy Angliában élő tortazsenitől!! egy "pound cake" elnevezésű recepttel. Kipróbáltam, bevált... nem a legfinomabb piskóta (én a könnyed tésztát szeretem... de azt nem lehet faragni :( ez pedig egy igazi sűrű piskóta) de nem kemény és kitűnően lehet dolgozni vele. :) Íme a recept:

Pound cake:
6 nagy tojás (szoba hőmérsékletű)
6 ek. tej (szoba hőm.)
1cs. vaníliás cukor
300gr liszt
1 cs. sütőpor
pici só
300gr cukor
300gr (nem sózott) vaj (szoba hőm.)
Kapcsoljuk be a sütőt 180C-ra, majd készítsük elő a tortaformát. Én mindig kivajazom és ki is bélelem sütőpapírral. Vegyünk egy tálat és keverjük össze a tojást a tejet és a vaníliás cukrot. Egy másik tálba pedig a száraz hozzávalókat mixeljük össze. Adjuk hozzá a vajat és a tojásos keverékünk felét. Mixer géppel, alacsony fokozaton addig keverjük, míg egyenletes krémet kapunk. Magasabb fokozatra kapcsolunk kb. 1 percre, majd jöhet a maradék tojásos keverék. Összedolgozzuk a tésztát és irány a sütő. 55-65 perc alatt szép aranybarnára sütjük. Miután kivettük a sütőből 10 percig állni hagyjuk a formában, majd tálcára borítjuk és hagyjuk kihűlni. Min. fél órára fagyasztóba teszem, (Folpack-ba csomagolva állítólag 2hónapig eláll a fagyasztóban... na, de én a friss sütik híve vagyok uh. kanyarodjunk vissza a tortához :)

Forma tortánál igyekszem megtalálni azokat a sütőformákat amikkel a célhoz hasonló alakot kap a piskótám. Jelen esetben egy hőálló bogrács és egy -szintén hőálló- edényke volt a sütőformám. Íme a torta faragás előtt! Én már látom benne Micimacit! :) A képen jól látszódik, hogy "átszúrtam" a tortát egy vastag szívószállal, hogy a lapok ne csússzanak szét!  

Majd megfaragtam... és Krickytől tanult csoki ganache-al (1dl tejszínt felmelegítünk, tűzről levéve, 300gr csokit (legjobb a Boci étcsoki, vagy a nagytáblás Milkák) elkeverünk benne, kicsit állni hagyjuk) vontam be a külsejét.
Azért jó a csoki ganache, mert az apró hibák, faragások, hiányosságok jól koorigálhatók vele. A különböző színeket külön külön burkoltam, de előtte (hogy biztos ne legyen sehol se hepe se hupa) vékonyan bevontam K2-vel. Ezt elsimítottam és jött a fej, pocak, póló...
Elkészítettem a fülét, fogpiszkálóra tűztem és úgy szúrtam a helyére. Nagy probléma a fekete szín elérése... a szemek és orr színezését széntablettával oldottam meg. Airbrush pisztolyom ekkor még nem volt, így a szemkörnyéki árnyékoláshoz külön begyúrtam egy kis K2-t, ami egy kicsit másabb árnyalatú narancssárga lett. A lábakat kezeket is K2-ből formáztam... mostmár nem ezt használnám... nem is lett szép egyenletes...:(
Készítettem egy kis ládika virágot:
Ilyen lett a végeredmény:

A 100 holdas pagony urasága azóta visszatérő vendég a konyhámban. Volt hogy tejszínhabbal kentem be, vagy miközben mézet lakmározott, méhecskékkel tűzdeltem tele... :) De barátságunk örökké megmarad! ;)



2 megjegyzés: