2011. február 24., csütörtök

Szív torta

Barátnőm kérte tőlem ezt a tortát, vő jelölt 18. születésnapjára. Másnapra kellett... A megrendelés egy kicsi szív alakú tortáról szólt... de -gondoltam ha már ilyen sok időm van- megbonyolítom egy kicsit... Készítek egy gördeszkát a tetejére... Igen ám, de se tragant masszám, se fondantom nem volt készen... K2-ből pedig sose állt volna meg a deszka... és természetesen szív alakú sütőformám sincs...
Az íze is mindegy lett volna, azonban megtudtam, hogy az ünnepelt imádja a marcipánt. Ok, legyen marcipántorta... Keressetek rá a neten... egyetlen bizalomgerjesztő marcipántorta receptet sem lehet találni.! Végül saját receptgyűjteményéből Pixie mentette a menthetőt! (Köszönöm!)

Sütöttem egy kerek piskótát (vizes piskóta recept kevesebb cukorral (5dkg) + 10dkg marcipánt reszeltem a tésztába). Amikor kihűlt, sütőpapírra rajzoltam egy szívet, vajjal a piskótára ragasztottam a papírt és éles késsel kivágtam.

A csokis marcipános tölteléket  így készítettem:

Hozzávalók:
7 tojás sárgája,
15 dkg marcipán,
15 dkg étcsokoládé (legalább 70 %os kakaótartalmú),
10 dkg cukor,
1 tk. vanília aroma,
20 dkg vaj


A tojás sárgáját a cukorral gőz felett sűrű krémmé főzöm majd belekeverem a csokit és a reszelt marcipánt. Vaníliával ízesítem ezután félreteszem hűlni. A vajat robotgéppel átkeverem majd a csokis krémet kanalanként hozzáadom, minden kanál után átkeverem így nem csapódik ki. Sűrű, kemény lesz belőle.

A lapokat megtöltöm a krémmel végül kívülről is vékonyan átkenem a piskótát. (A krém - még nekem is! - túlságosan édes lett, uh. legközelebb biztos kevesebb cukrot, vagy csak marcipánt használok.)


Kicsit hűtőbe tettem, majd beburkoltam. A maradék anyagból szegélyt sodortam a torta köré, amit (hegyes) marcipánmintázóval körbe nyomtam. A festést airbrush-al készítettem, de nagyon szerelmes pirosra sikerült... Alig vártam hogy megszáradjon a festék... átkentem (vízben oldott) antigue gold porfestékkel.

Vékony csíkot sodortam a számoknak. Ezt zöld színű por lüszter festékkel festettem be, amit vízben oldottam.
A torta nehézségét, az extra gyorsan elkészített gördeszkát végül marcipánból oldottam meg (ez is nyeklett-nyaklott, de azért lehetett vele dolgozni). Úgy gondoltam (idő hiányában), minek nekem sablon???!!!! szabad kézzel is kitudok vágni egy gördeszka formát a marciból... hm... hát nem.... Azonban hirtelen fényáradattal felkapcsolt a lámpa a fejemben :) megvan! Ragtapasz!!! :)) Tökéletes sablon volt! :D

Elkészítettem a kerekeket aminek a közepét 0-ás habcsővel mintáztam, majd kivágtam két kerék tartót (ami tul.képpen a fogpiszkáló takaró elem volt). És összeszereltem a deszkát.

Ezt is airbrush-al fújtam... fekete volt a terv, fekete lett... de egyáltalán nem vagyok elégedett vele... majd ráírtam az ünnepelt nevét... Esküszöm beiratkozok egy grafiti tanfolyamra :))

Ilyen lett:




 

5 megjegyzés:

  1. Ez is nagyon szép lett, ügyes vagy!
    A grafiti tanfolyam engem is érdekelne:)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is tetszik! A grafiti tanfolyam jó ötlet :)

    VálaszTörlés
  3. Bravo Andi! Igen...érdekes a szöveg, profi képek, jo magyarazat..hajra!!!!!! Nagyon nagyon szuper!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm lányok! Nagyon jó hogy itt vagytok és írtok!
    Angéla! Te az angitortai.blogspot.com vagy??
    Bambi! Nagyon nagyon köszönöm! A te támogatásodnak is köszönhető, hogy elindult a blog! Boldog szülinapot (így utólag)! :)

    VálaszTörlés