2011. február 14., hétfő

Vizes piskóta

Talán az egész törtázásom ezzel a vizes piskótával indult... Volt egy alap piskóta receptem amit korábban sütöttem, de... csak jó volt... Ezt a receptet az én kedves nagynénémtől kaptam és azóta -ha a süti jellege engedi- mindig ezt készítem.

Hozzávalók:
- 4 tojás
- 9ek víz
- 15dkg cukor
- 12 dkg liszt
- 1 cs. sütőpor (fele is elég, de el is hagyható)
- csipet só


Sütőt 180C-ra bekapcsolom. Két tálat előkészítek, az egyikbe teszem a tojások sárgáját, a másikba a fehérjét. A sárgájához adok 5ek vizet és jól összekeverem. Majd jöhet hozzá a cukor, liszt sütőpor és a só. Csomómentes állapotig keverem. A másik tálba a tojásfehérjéhez adok 4ek. vizet és robotgéppel felverem. Amikor már kemény a hab apránként hozzáadom a tojássárgás masszámhoz. Óvatosan, nehogy összetörjön a fehérje! Amikor jól elkeveredett, sütőformába öntöm (ezt mindig előre kivajazom és sütőpapírral kibélelem) és irány a sütő (nálam a kerek torta 35-40 perc alatt sül meg). Miután kiveszem a sütőből, hagyom állni 5-10 percet a formában és utána borítom csak ki, szedem le a sütőpapírt. És indulhat a "mű" megalkotása! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése