2011. április 25., hétfő

Húsvéti sütimenü 2

Adós maradtam még 3 recepttel:
- Epres madártej
- Krémes- és trüffel krémes képviselőfánk
- Joghurtos meggyes  pite
 
 Epres madártej:
3 tojás
1cs vaníliás pudingpor
1cs vaníliás cukor
6 ek cukor
1 liter tej
ízlés szerint apróra darabolt friss eper

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét mély tálba, míg a sárgáját főzőedénybe tesszük. A cukrokkal kicsit kihabosítjuk, majd hozzáadjuk a pudingport és apránként a tejet. Folyamatos keverés mellett besűrítjük. Ha túl sűrű lenne tejjel tudjuk még hígítani. Majd félretesszük hűlni. A tojásfehérjéket habverő segítségével felverjük, ízlés szerint édesítjük. Nem szeretem ha befölösödik a tej, ezért én vízben szoktam "főzni" a habot. Ehhez felteszek egy edénybe vizet és amikor már kellően meleg (nem szabad hogy forrjon) nagykanállal beleszedem a habot. Mindig csak annyit amennyi kényelmesen elfér az edényben. Tartalékra állítom a sütőlapot és 20-30mp után megfordítom a habgombócokat. Ismét 20-30mp-ig főzöm, majd tálba szedem, ahol hagyom lecsöpögni. Amikor már kihűlt a madártej, beleszórom az apróra darabolt epret és pár órára hűtőbe teszem.

Krémes- és trüffel krémmel töltött képviselőfánk: 

Tészta:
2,5 dl víz
10 dkg margarin
20 dkg liszt
4 db tojás
Kapcsoljuk be a sütőt 200C-ra. Forraljuk fel a vizet és tegyük bele a margarint és a lisztet. Keverjük el alaposan majd vegyük le a tűzhelyről és keverőgép segítségével keverjük simára. Végül adjuk hozzá a tojásokat. Töltsük a krémet nyomózsákba (ha van, használjunk csillagcsöves véget) majd formázzunk belőle gömböket. 15-20 perc alatt készre sül. 

Krémes krém:
6 tojássárgája
2 egész tojás
2 diónyi vaj
7,5 dl tej
3 evőkanál liszt
15 dkg vaníliás cukor
Tegyünk fel vizet egy tálba (nem kell hogy forrjon). Minden hozzávalót összeöntünk egy másik, nagyobb átmérőjű főzőtálba és csomómentesre keverjük. Majd az edényünket a vizes tál tetejére teszzük és vízgőz felett besűrűsítjük a krémet.
Próbáltam már a Dr. Oetker krémes krémport is... 2pillanat alatt elkészíthető, tojásmentes és ugyanaz az íz...

Végül elkészítettem a trüffel krémet is.
Mindenképpen új dolgot szerettem volna kipróbálni... így megpróbáltam a képviselőfánk belsejébe tölteni a krémet... Habzsákokba töltöttem a krémeket és -végre- előkerestem az eddig még sosem használt töltőcsövet. A bökkenő csak ott volt, hogy annyira besűrűsödött mindkét krém, hogy csak nagyon nagyon nehezen tudtam átnyomni a csövön... alig haladtam... "Egy próbát megér" alapon elővettem a süti kinyomómat aminek szintén van egy  töltőcsőhöz hasonló csöve... ami -szerencsémre. pont annyival volt nagyobb hogy belefért a habcső és túl is lógott kb.1centivel. Így már pillanatok alatt elkészültem... :))

Joghurtos meggyes pite
Kezdő háziasszonyként találtam rá a www.mindmegette.hu -ra. Azóta is ez az első hely ahol receptek után keresgélek... Ez a süti már évek óta a család kedvence.

2pohár joghurt (2x1,75dl)
3 tojás
3 joghurtospohárnyi liszt
2 joghurtospohárnyi cukor (barnacukor)
1 joghurtospohárnyi étolaj (olivaolaj, kókuszolaj)
1 cs. vaniliás cukor
1cs. sütőpor (elhagyható)
Gyümölcs (meggy)

A 2 pohár joghurtot összekevered a 3 tojással, majd a már üres poharakkal kiméred a többi hozzávalót. Fokozatosan hozzáadod a sütőport és a vaníliás cukrot. Egy tepsit kivajazol, kilisztezel, beleöntöd a tésztát, majd gyümölcsdarabokat adsz hozzá. Nagyon finom meggyel, barackkal, szilvával is! (Persze a gyümölcsöket magozd ki!) Előmelegített sütőben kb. 35-40 percig sütöd. Az eredeti recept linkje:
http://www.mindmegette.hu/joghurtos-meggyes-pite.recept

Mostanság igyekszem sűrűbben megfordulni bio boltokban, uh. inkább barna cukrot és oliva- vagy kókuszolajat használok. Nem csak egészségesebb, de -szerintem- még finomabb is a süti! :)

Kellemes és sütikben gazdag Húsvéti ünnepeket mindenkinek!

1 megjegyzés: