2011. április 24., vasárnap

Húsvéti sütimenü :))

Sosem voltam nagy húsimádó... azon kívül, hogy a húsvéti menünél persze az eszemmel azt mondom, sonka, csülök, fonott kalács... az emlékeimben ezek az ételek sosem voltak annyira fontosak... a sütik azonban annál inkább!!! És lehet csak azért mert gyerek voltam... lehet régen tényleg így volt... de úgy emlékszem, hogy bármerre néztem a konyhában süti volt süti hátán... De vajon létezik olyan süti amit kifejezetten húsvétra sütünk??? Én nem találtam ilyet... pedig jó lenne...

Az idei húsvétra a következő sütimenüt állítottam össze:
- "Minden mentes" tejszínes húsvéti torta
- Krémes- és trüffel krémmel töltött képviselőfánk
- Epres madártej
- Joghurtos meggyes piskóta

Kezdjük a sort a tortával :))


"Mindenmentes" húsvéti torta:
Nővérkémnek 6 hónapos a kislánya, akinek még 99,9%-ban az anyatej a tápláléka... Nem is olyan régen még én is odafigyeltem mit ehetek amivel biztos nem okozok gondot a babámnak... Persze nagyon hiányzott a süti!!!! :((( Tej, tojás, liszt, gyümölcs nélkül azonban nehézkes bármi finomat megalkotni... idő hiányában akkoriban kukoricapelyhet összekutyultam (nem sózott) vajjal és jó sok porcukorral :) majd golyókat formáztam belőle... Hogy finom volt-e??? vagy szép??? Inkább azt modanám hogy hétköznapra ajánlom mindenkinek aki gyorsan "minden mentes" édességhez akar jutni...:)))... Húsvétra, szoptatós anyukának inkább elvetendő kreáció. Már már kezdtem feladni, amikor mégis kitaláltam az okosságot :) Piskóta helyett ostyalapok, tölteléknek növényi tejszínhab ill. növényi tejszínhabból készített trüffel krém. Hozzávalók:
1 csomag ostyalap
1liter növényi tejszín
50g cukor
300g csokoládé

Trüffel krémmel kezdtem. 450ml tejszínt a cukorral feltettem forrni, közben vízgőz felett megolvasztottam a csokit. Amikor teljesen felolvadt ráöntöttem a tejszínt, alaposan elkevertem, fóliáztam és hűtőbe tettem 1 éjszakára. Másnapra besűrűsödött... Habverő segítségével kemény habot készítünk.
A maradék tejszínt is felverjük. A dekoráláshoz kivettem a fehér habból egy kisebb mennyiséget amit pár csepp szamóca szörppel színeztem és ízesítettem. Mindegyik lapot másképpen töltöttem. Legalul trüffel krém, a következőnél egy sor tejszínhab, 1 sor trüffel (habcsővet használtam), majd csak tejszínhab, mégegyszer a vegyes és végül az utolsó lap ismét trüffel (érthető??? persze ezt mindenki saját ízlése szerint is készítheti...). És már pingálhattam is a külsejét :) Szerencsére sem ízre sem kinézetre nem hasonlított az én kismama korombeli kukoricapelyhes golyócskákra! :))   
Húsvéti sütimenümet hamarosan folytatom... ;)

2 megjegyzés: